متداول است که بسیاری از سایت ها از پرمالینک انگلیسی سهم می برند (مثلا در همین پارسیش!). پیشین بر این بکارگیری پرمالینک انگلیسی اقدامی بهینه، برای افزایش سئو محسوب می شد چرا که تصور بر این بود که ربات ها با پرمالینک های انگلیسی رابطه بهتری دارند که شاید تفکر راستی بود. اما امروزه که زبان های گوناگون از دسته پارسی به شکل قابل پروا ای در گوگل ساپورت می شود، آیا همین قضیه پایدار است؟ بر پای بست، عقیده بعضی صاحب نظران سئو وردپرس به زبان ساده، موتور جستجوگر گوگل توانایی ترجمه پرمالینک ها به یکدیگر را دارد به این معنا که اگر مثلاً، شما سایت پارسی داشته باشید و از پرمالینک انگلیسی بهره‌گیری کنید گوگل با توانایی ترجمه، تارنما شما را به کاربر نشانه می دهد.

برای نمونه بس است توان در جاوا” را در گوگل سرچ کنید. خواهید دید که اکثر وب سایتهای نمایش داده شده انگلیسی زبان هستند! اگر جمله توان در جاوا pow” را سرچ کنید، اوضاع بدتر می شود و تمام سایتهای نمایش دیتا شده انگلیسی خواهند بود. بعد این اثر می دهند که گوگل توانایی تبدیل زبانی پرمالینک ها را دارد ولی اینکه نخستینگی را به کدام می دهد نیز مهم است، مثلاً اگر یک سایت پارسی چنین مطلبی را فرآوری کرده بود، گوگل رتبه بهتری به آن نمی داد؟ منظور از این مثال ها این است که گوشزد دهیم گوگل تونایی برگردان پرمالینک ها (و حتی مطالب سایت) را دارد و این خاصیت را در کمک به جستجوی بهتر بکار می گیرد.

پس می طاقت گفت که از عقیده تئوری، اینکه گفته می شود: پرمالینک چه پارسی باشد چه انگلیسی تفاوتی نمی کند احتمالاً درست باشد، اما در عمل این جستار کمی پیچیده تر است. تجربه شخصی! نشانه می دهد بکارگیری پرمالینک های پارسی تاثیری مستقیمی در افزایش سئوی یک سایت فارسی دارد. البته پافشاری می کنم اگر سایت شما بازدیدخور زیادی دارد نباید نگران این جستار باشید. مثلاً سایتی مشابه پی سی دانلود اصولاً از هیچ پرمالینک حروفی استفاده نمی کند و مطالب را بر بنیاد ID، گرد می کند و هیچ نگرانی ای در خصوص پرمالینک ها ندارد.

سئو

۳-تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی المنت های مختلف
سوالی که ابتداً باید به آن پاسخ داده شود این است که: چه تاکتیکی بهترین نتیجه در سئو را عامل می شود؟ پاسخ: ایجاد محتوای باکیفیت!

سوال بعدی که شاید خواهید پرسید این است که: محتوای با کیفیت چگونه محتوایی است؟ پاسخ: این اصطلاح اگرچه کمی گنگ و حتی گیج کننده است ولی از چند تقسیم قابل تعریف و جداسازی برپایی می شود که موارد مهم آن به شکل زیر است:

یونیک و یا احد بودن مطلب: بکارگیری مطالب تکراری به هیچگونه کارساز نیست. اصولاً گوگل از مطالب تکراری استقبال نمی کند و حتی شدنی است بواسطه اینکار با شما تصادف کند و وب سایت شما را به قهقرا بکشاند! البته اگر می خواهید نقل قولی از یک مرجع داشته باشید چیزی دیگری است، اما کپی کردن مطلب چندان پیشه مناسب ای نیست. مطلب نویسی در موضوعات مشترک نباید به این معنا باشد که شما نشانه دیگران را به نام خودتان منتشر کنید. کاربران نیز علاقه چندانی به رویت مطالب تکراری در یک سایت ندارند و در صورتی که سایت شما را کپی کار تشخیص دهند عطایش را به لقایش خواهند بخشید. البته این هم یک قضیه تئوری وار است. در عمل آیا چنین موضوعی صادق است؟ بویژه در ایران که کپی رایت معنا ندارد؟ مختصرا بگویم که عموماً خیر. کپی کردن شغل خیلی ها را رونق داده و چه ملتی که پشت دروازه این سایتها صف نکشیده اند!
مطالب مفید: اینکه مقاله شما در چه حدی می تواند چیز جدیدی به کاربران یاد دهد می تواند در تولید یک محتوای مفید کارساز باشد. اینترنت پر است از کاربرانی که به تعقیب یاد گرفتن جزئی ترین موارد هستند پس اگر کمر همت را بسته و مطلبی مفید و درخور آموزش فرآوری کنید حاصل دست رنج خویش را خواهید گرفت. یک مثال از این مطلب را اینجا خواهید یافت.
اشتراک پذیری: وقتی مطلبی با کیفیت باشد مردم به دنبال به اشتراک گذاری آن می روند. البته صرفاً بکارگیری مطلب و مقاله بسنده-بسندگی نمی کند. به کارگیری شوخی ها و یا داستانی کردن نوشتار می تواند سبب ترغیب کاربران به اشتراک گذاری مطلب شود.
قبل از اینکه شروع به نگارش مطلبی نمایید باید چند سوال را به خود پاسخ دهید:

آیا مطلبی که می خواهم بنویسم، به سایت من و موضوعات آن مربوط می شود؟ آیا کسانی که سایت مرا می شناسند تمایلی به گرفتن این اطلاعات جدید دارند؟ اگر پذیرش را نمی دانید و یا در مورد آن مطمئن نیستید بهتر است از نوشتن آن مطالب صرف نظر کنید
مطب را برای چه کسی می نویسید؟ بعضی بلاگر علاقه دارند لغایت فقط در مورد مطالب مورد علاقه خود پست بگذارند! و اهمیتی به آنچه که سایرین برادر دارند بخوانند، ندارند. اگر مطلبتان منحصر به خودتان است و اهمیتی برای کاربران ندارند در مورد آن چیزی ننویسید.
آیا این نوشتار می تواند گره از دشواری ها کسی باز کند؟ قطعاً کاربران از مطلبی که آموزشی باشد و چیزی به آموزه های آنها بیفزاید، استقبال خواهند کرد بخصوص اینکه این تعلیم شامل راه حل هایی برای رهایی از شر برخی مشکلات متداول باشد. اگر تشخیص می دهید که مطلبتان در این محدوده قرار دارد می توانید اطمینان داشته باشید که مطلبتان سودمند خواهد بود. یک مثال از این گونه مطالب اینحا آورده شده.
نکته ای که باید همش مد نظرتان باشد این است که هیچ چیز به اندازه یک نوشتار تک و ویژه که سودمند باشد و البته قابل اشتراک گذاری بودن هم در آن لحاظ شده باشد، کارایی سر راست بر سئوی شما نمی گذارد. ولی آیا تنها نوشتن مطالب کفایت می کند؟ قطعاً خیر مواردی سایر هم هست که باید مطلب شما را ویژه تر نماید:

عکس های خاص و یونیک: از عکس هایی در مطلبتان کاربرد کنید که رابطه مستقیمی با مطلب شما داشته باشند تا بتوانند در عین اینکه پروا کاربران را به خویش معطوف می کنند ارزش به اشتراک گذاری مطلب را نیز بالا ببرند و کاربران را ترغیب به اینکار بکنند. مثلاً اگر کسی بخواهد عکس مطالب شما را به Pinterest اضافه کند لازمه اینکار چیست؟ پذیرش ساده است عکس! بعد اگر مطلب فاقد عکس باشد شما احد از حوزه های پر اهمیت به اشتراک گذاری را از دست داده اید. البته دقت داشته باشید که ذکر کردیم: یونیک. به این معنا که عکس شما باید نمونه جدیدی از تصویر را عرضه نماید و نه اینکه صرفاً کپی باشد. پس اگر نمی توانید عکسی تولید کنید می توانید به سراغ سایت های عرضه کننده عکس مانند stock بروید و عکس های خاص خویش را به گوگل معرفی نماید. گوگل علاقه خاصی به عکس های جدید و یونیک دارد و آن را در رتبه بندی های  شما لحاظ می کند.
اینفوگرافیک: اگر نمی دانید اینفوگرافیک چیست در یک جمله آن را برای شما تعریف می کنم:
اینفوگرافیک به راستی ارائه چکیده ای از مطلب در قالب عکس است. مثلاً اگر احصاء جمعیت فرمانروایی های ایران را بر روی نقشه و در برابر شکل هر فرمانروایی بنویسیم، به ساده ترین شکل شدنی از اینفوگرافی کاربرد کردیم و دید بصری کاربر را در گرفتن اطلاعات سهیم کرده ایم. اینفوگرافیک یکتا از بهترین مسیر حل های انتقال اطلاعات به سایرین است که در عین اشتراک پذیری می تواند با تولید یک عکس احد و یونیک به رتبه بندی بهتر سایت شما کمک کند و حتی کاربران ترغیب به اشتراک گذاری کند.

ویدئوهای با کیفیت و پادکست های آموزنده: چه بسا باور نکنید ولی محتواهای ویدئویی و شنیداری در سنه های بازپسین به یک شاخص اصلی در ارزش گذاری محتوا از طرف گوگل بدل شده است. این محتواها این پیام را به گوگل می رساند که محتوای من کاملاً اختصاصی است.
اشتراک پذیری فقط به معنای Share کردن مطالب در شبکه های اجتماعی نیست. برخی مواقع اوقال فرآوری یک کتابچه الکترونیکی و یا همان پادکست اختصاصی سب می شود تا لینک های مطالب شما در سایت های سایر نیز به اشتراک گذاشته شود . سبب گسترش نام سایت شما گردد.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سایت ,مطالب ,پرمالینک ,گوگل ,مطلب ,اشتراک ,اشتراک گذاری ,داشته باشید ,مطالب تکراری ,اشتراک پذیری ,پرمالینک انگلیسی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سرگروه مدیران ابتدایی خورموج کتابخانه عمومی امام رضا (ع) شهرستان زهک برنامه و بازی تولید وایت برد با کیفیت بالا خرید و فروش بیت کوین صبا موزیک ردلاو چت|چت لاو|red-love-chat Joseph